Skoro sve što nam je potrebno za savršeni lipanj
Iako se zalažemo za razmjenu, kako onu “ja tebi, ti meni”, bilo da se radi o uslugama, znanju, energiji, tako i mrkvi za kupus, volimo i potrošiti. Posebno su nam drage stvarčice koje imaju duha, koje su originalne, a Čabeceda to svakako je. Za početak shoppinga (ako nije onaj virtualni) treba nam borša za špežu jer tko je vidio manijakalno se razbacivati najlon vrećicama, a ni zero waste nije nam mrzak iako smo u tome tek početnici.
“Čabeceda je nastala kao moj diplomski rad na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Kako se najviše volim izražavati kroz ilustracije, a odrasla sam u blizini Pule, odlučila sam kao projekt svoriti ilustriranu abecedu istarskoga dijalekta. Ideja je bila stvoriti brend koji zapisuje i aktualizira istarski dijalekt koji se sve manje koristi. Osim te uloge Čabeceda nižim uzrastima omogućuje da se upoznaju s dijalektom svojih baka i djedova, ali i da na zabavan način nauče slova kroz ilustriranu abecedu istarskoga dijalekta. Ilustracije u cijelom projektu igraju glavnu ulogu, a inspirirane su, kao i ostali vizualni dijelovi, istarskom narodnom nošnjom”, kaže Tina Radosavljević, alfa i omega tog domaćeg brenda.
Čabeceda je dobila naziv po knjižici ilustrirane abecede čakavskoga narječja, točnije dijalekta jugozapadne Istre. Uz svako se slovo hrvatske abecede nalazi pojam na istarskom dijalektu koji počinje tim slovom, prijevod na standardni hrvatski jezik i ilustracija pojma. Osim prijevoda na hrvatski standardni jezik, navedeni us prijevodi i na engleski i talijanski jezik. Za sve je ilustracije korištena ista paleta boja koja koristi samo one boje koje se pojavljuju na narodnoj nošnji istarskoga poluotoka. Osim ilustrirane abecede, Čabeceda obuhvaća i društvenu igru memory i plakate sa svim slovima, pojmovima i ilustracijama iz knjižice. Dio brenda su i šalice, majice i torbe s apliciranim ilustracijama zabavnih istarskih poslovica.
Ne znamo kako vi, ali mi smo sigurni da slonova nikad dosta, tako da bi u svoju boršu pospremili i ovog drvenog.
Eli’s Fantasy brand je koji postoji već devet godina, Jelena Brozović inspiraciju pronalazi u bojama,
geometriji, arhitekturi i kulturama.
“Materijal koji koristim je drvo, izrezano na stroju prema mojim nacrtima. Moje radove možete pronaći u desetak galerija u Hrvatskoj, kao i online na Facebook stranici i Etsy shopu. Nakit je ručno je iscrtan, obojan akrilnim bojama te premazan zaštitnim lakom. Drvo je vrlo lagan materijal te je nakit iznimno ugodan za nošenje. Svoju opsjednutost bojama i geometrijom prenesla sam i na velike formate. Oslikavam drvene, masivne ploče koje se mogu postaviti na zidove kao wall art ili čak upotrijebiti kao dio namještaja npr. pomoćni stolići ili radni stolovi, ovisno o formatu”, kaže ova kreativka.
Za crni sladoled ste moguće već čuli, a evo još jednog desertića iz kulinarske radionice Rawnice, kojeg bismo voljeli isprobati. Pije vino, između treninga sluša Wu-tang clan, pa je onda zbog ravnoteže u životu Helen Arvidsson osnovala tvrtku za uvoz i prodaju prirodnih veganskih prahova, odnosno dodataka prehrani kojima se boji hrana.
Sastojak koji jelima daje crnu boju ima detoksicirajući učinak, smanjuje nadutost, izbjeljuje zube, pomaže u dane mamurluka, njime možete čistiti plijesan, filtrirati vodu, spasiti se ako ste otrovani, smanjiti kolesterol i svašta još.
To što hrani daje crnu boju je – aktivni ugljen, kažu, izvrstan način za čišćenje od toksina, a di ćeš boljeg načina ako detoks spojiš s desertom?!
Na njezinoj ćete stranici pronaći inspiraciju za slatkiše originalnog izgleda.
Već neko vrijeme planiramo udomiti kakav mosarij, mossarium, odnosno “terarije – staklene posude s mahovinom i različitim dodacima poput malenih stolica, figurica ljudi i malenih gljiva rađenih od materijala koji svjetli u mraku“, ali… Uvijek neki ali.
Mosariji su djelo kreativne Pekmezmed koja se od završetka Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu 2002. bavi vizualnim umjetnostima, ponajprije ilustracijom, slikarstvom, crtanjem murala i uličnom umjetnošću. Surađivala je i s brojnim tvrtkama na izradi ilustracija ili vizuala kao što su: Booteeq, Vip, Diners, Iskon itd.
Za skoro savršeni lipanj potrebno je dakako i sunčanog vremena, ulaznice za INmusic su isprintane, nadamo se i nekom putovanju, čak i jednodnevni izlet okrijepit će dušu baš kao i neko fino vino 😉