Sve što ste željeli znati o koroni saznajte od chatbota
Borbi protiv COVID-19 virusa pridružio se i mali robot. Naime, ekipa iz Hero Factoryja u suradnji s hrvatskim zavodom za javno zdravstvo razvila je virtualnog robota koji odgovara na upite građana vezano uz virus i na taj način štedi vrijeme liječnika koji sad mogu telefonske pozive zamijeniti satima u bolnici ili odmorom.
Prebacivanjem dijela jednostavnijih upita na automatsku konverzaciju s chatbotom, olakšavaju se telefonske linije i smanjuju brojni upiti liječnicima. Tako onda ljudima koji su zaista zaraženi bude lakše doći do pomoći, a liječnici i drugo medicinsko osoblje mogu mirnije i fokusiranije obavljati svoje zadatke.
Chatbotovi su računalni programi dizajnirani za komunikaciju s ljudima. Kao mali virtualni robot kojeg
naučite kako da pomaže ljudima vezano za određeni problem. Ljudi pošalju neki upit, on automatski odgovara, u bilo koje vrijeme. On tako štedi vrijeme, informira zainteresirane koji možda imaju stotinu pitanja.
Ušteda vremena bila je početna motivacija, kad su u Hero Factoryju vidjeli koliko liječnici imaju upita građana vezanih uz simptome bolesti, zbog mitova koji haraju društvenim mrežama i upita vezanih uz prevenciju zaraze. Opterećenost zdravstva s velikom količinom zaraženih uvelike je utjecalo na situaciju u Italiji i Španjolskoj. Također, su bili svjesni koliko sustavi za informiranje o koronavirusu u SAD-u (Microsoft), zatim za Veliku Britaniju, Španjolsku, Indiju mogu doprinijeti.
Chatbot je jednostavan za koristiti – sve ide preko Facebook Messengera. Čak i oni koji nemaju Facebook profil mogu instalirati Messenger i koristiti chatbot na svom mobitelu. Samo kliknete temu i opciju koja vas zanima, a on automatski odgovora. Tako možete ispitati osnovne simptome, saznati istine i mitove o koronavirusu, doći do informacija, brojeva i najnovijih vijesti.
Čim krenete, čak i ako se prvi put srećete s chatbotom, već za pola minute znate kako ga koristiti. A najbitnije od svega, znate i sve što trebate znati o koronavirusu. Znali smo već koliko vremena ovakve stvari uštede raznim poduzećima po pitanju marketinga i koliko pomognu u komunikaciji s klijentima pa smo imali početnu jasnu ideju kako koncipirati i ovu priču.
Isprogramirali smo strukturu, istražili sve informacije, razradili cijeli storyline, a onda i dobili veliku, veliku stručnu pomoć od divnih ljudi iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo s kojima smo u suradnji i postavili chatbot na njihovu Facebook stranicu, kažu iz Hero Factoryja, marketinškog tima koji se bavi digitalnim rješenjima za mala i srednja poduzeća.
Navode kako vjeruju da svaka osoba koja pokrene nešto svoje, bilo to obrtnik ili poduzetnik, zaslužuje šansu da svoj rad i rezultate predstavi ciljanoj skupini na pravi način i time utječe na poslovne rezultate.
Tim je sastavljen od sedam članova koji pokrivaju područja od plaćenog oglašavanja, community managementa, UX/UI dizajna, prodajnog savjetovanja pa sve do programiranja i izrade chatbot sustava. Zajedno su već dvije godine i imaju više od 500 projekata iza sebe.