GDJE SE NAJVIŠE PUTUJE? Najposjećenije azijske i europske metropole

Bangkok je najposjećenija destinacija u svijetu po broju međunarodnih posjetitelja prema rezultatima godišnje analize Mastercard Global Destination Cities Index koja donosi popis 132 najposjećenija grada iz cijelog svijeta.

Ova studija pruža uvid u broj posjetitelja u 2016. godini te prognozu za rast u 2017., ali i uvid u najbrže rastuće gradove te u način na koji ljudi putuju te troše na putovanjima diljem svijeta.

Bangkok, foto Peter Adams/JAI/Corbis

Pet najposjećenijih destinacija u 2016. su azijski i europski gradovi.

Nakon Bangkoka s 19,41 milijuna posjetitelja koji su prenoćili u gradu, slijedi London s 19,06 milijuna posjetitelja.

Na trećem mjestu je Pariz s 15,45 milijuna posjetitelja, a potom slijede Dubai s 14,87 i Singapur s 13,11 milijuna posjetitelja.

Očekuje se da će svi ovi gradovi u 2017. ostvariti rast broja posjetitelja.

 

Ljestvica 10 najposjećenijih destinacija:

Bangkok
London
Pariz
Dubai
Singapur
New York
Seul
Kuala Lumpur
Tokio
Istanbul

U prvih 20 odredišta nalaze se i Hong Kong, Barcelona, Amsterdam, Milano, Taipei, Rim, Osaka, Beč, Šangaj i Prag.

Kad je riječ o Europi, najposjećeniji su redom London, Pariz, Istanbul, Barcelona, Amsterdam, Milano, Rim, Beč, Prag i Dublin.

foto Linda Mckie/Ocean/Corbis

Index pokazuje da je rast međunarodnih putovanja i potrošnje na putovanjima u najposjećenijim destinacijama veći od rasta svjetskog BDP-a te su za najveći dio ovih gradova upravo putovanja i turizam postali ključna komponenta gospodarskog rasta.

Naime, globalno je BDP rastao 21,8 % od 2009., a potrošnja međunarodnih posjetitelja se u istom razdoblju povećala 41,1 % te je više od polovice najposjećenijih destinacija zabilježilo rast potrošnje konzistentan ili veći od rasta BDP-a.

Predvodnik je Dubai u kojem potrošnja posjetitelja čini 30,3 posto BDP-a. Dubai predvodi i ljestvicu destinacija prema iznosu potrošnje – čak 28,50 milijardi američkih dolara, a nakon njega slijede New York s 17,02 milijardi te London s 16,09 milijardi.

Ljestvica 10 destinacija po potrošnji međunarodnih posjetitelja:

Dubai
New York
London
Singapur
Bangkok
Pariz
Tokio
Taipei
Seul
Barcelona

U prvih 20 odredišta po potrošnji nalaze se i Miami, Madrid, Los Angeles, Kuala Lumpur, Sydney, San Francisco, Hong Kong, Istanbul, Šangaj i München.

Istanbul

Razlike među prvih 10 najposjećenijih i prvih 10 najbrže rastućih destinacija ukazuju na to da se destinacije u azijsko-pacifičkoj regiji te na Bliskom istoku profiliraju kao odredišta budućnosti i sve važniji elementi globalne ekonomije.

Najveći rast bilježe Osaka (24 %), Chengdu (22,7 %) i Colombo (20,3 %).

Destinacije koje bilježe najveći rast broja posjetitelja su Osaka, Chengdu, Colombo, Abu Dhabi, Jakarta, Tokio, Hanoi, Rijad, Lima, Taipei.

Bukurešt na 18. mjestu s rastom od 10,4 % te Lisabon na 20. mjestu s rastom od 10,2 % su jedini europski gradovi među 20 najbrže rastućih destinacija. Rast broja posjetitelja u razdoblju 2009.-2016. u Europi, između ostalih, bilježe i Sofija (9,4 %), Varšava (9,4 %) i Budimpešta (8,6 %).

U 20 najposjećenijih gradova više posjetitelja putuje zbog razonode, osim kad je riječ o Šangaju u koji gotovo polovica (48,4 %) posjetitelja dolazi poslovno.

S druge strane, u Kuala Lumpur čak 92,2 % turista dolazi radi odmora.

Posjetitelji u restoranima najviše troše u Seulu (47,7 % potrošnje na putovanju), Istanbulu (33,6 %) te u Pragu (29,3 %), a na kupnju više troše kad su u Londonu (46 % potrošnje na putovanju), Osaki (43,4 %) ili Tokiju (43,1 %).

Pariz

Smještaj može biti najveći trošak pri posjeti Parizu (44,8 % potrošnje na putovanju), Milano (40,4 %) i Rim (40,4 %).

Rim

Mastercard Global Destination Cities Index rangira gradove s obzirom na broj međunarodnih posjetitelja koji su prenoćili u gradu i prekograničnu potrošnju tih posjetitelja u gradovima u 2016. godini te ujedno daje procjenu broja posjetitelja za 2017. Za tu su analizu korišteni javni podaci o noćenjima međunarodnih posjetitelja i njihovoj prekograničnoj potrošnji. Index i prateći izvještaji ne temelje se na Mastercardovim podacima o transakcijama.