Helado Negro objavio hipnotički dobar album “Far In”
Američki glazbenik ekvadorskog porijekla Roberto Carlos Lange poznat kao Helado Negro, za izdavačku kuću 4AD objavio je svoj novi album “Far In”. Ovo je njegov prvi album za 4AD, ukupno sedmo dugosvirajuće izdanje, a slijedi Negrovo revolucionarno izdanje “This Is How You Smile” koje je Pitchfork proglasio 7. najboljim albumom 2019. godine.
Kada je Lange počeo pisati “Far In”, a što je bilo odmah nakon objavljivanja albuma “This is How You Smile” (RVNG Intl., izdanje 2019.), nije mogao predvidjeti da ćemo uskoro morati naučiti kako ostati kod kuće i biti zvijezde naših domaćih plesnih podija s bliskim osobama i internetskim zajednicama.
Od toga je nastala i ideja za prvi objavljeni i naslovni singl ‘Gemini and Leo’: par protagonista ostaje u zatvorenom prostoru kako bi iznova otkrili jedno drugo, uz glazbu koja podsjeća na Robertovu mladost i odrastanje na jugu Floride, slušajući klupske pjesme 1980-ih, i njihov semplirani povratak u hip-hopu 1990-ih. Vizije prošlosti i budućnosti susreću se u euforiji uptempo bubnjeva, funky bas linije Jen Wasner (Flock of Dimes) i galaktičkog vrtloga toplih i čeličnih sintetičara, i sjajnih pratećih vokala Opal Hoyt (Zenizen).
Slijedila je ‘Outside The Outside’, pjesma usko povezana s tradicijom Ekvadora i obitelji kao čvrste i prisne zajednice, a prateći vizual je snimka njihovih obiteljskih zabava iz osamdesetih. Singl ‘La Naranja’ pjesma je na španjolskom jeziku stoga mnogima nerazumljiva. Ali samo tekstualno, jer glazba priča za sebe pa je pjesma fascinantna vožnja bez ikakvog razumijevanja onoga što Lange govori. Ipak, ‘La Naranja’ je pjesma o svijetu i onome što možemo napraviti da bi ga spasili.
Novoobjavljeni singl je pjesma ‘There Must Be A Song Like You’, o kojoj Roberto kaže: “Sve naše pjesme su toliko različite. Sva iskustva koja smo mi, može li postojati pjesma poput tebe? Ova pjesma je karta ovog istraživanja. Tražite melodije i ritmove koji ste vi. Mi smo drukčija pjesma – dan za danom i trenutak za trenutkom.”
Roberto i njegova partnerica, vizualna umjetnica Kristi Sword, početkom 2020. godine uputili su se u teksaški grad Marfa raditi na zajedničkom projektu “Kite Symphony”. Planirani trotjedni ostanak, uslijed pandemije i karantene, produžio se na šest mjeseci, tijekom kojih je nadahnuti Roberto napisao značajnu količinu pjesama s nadolazećeg albuma. Napisao je i novu pjesmu ‘Agosto’, sa svojim razmišljanjima o vlažnoj atmosferi rodnog grada gdje latice cvijeća i plodovi padaju i slatko propadaju na betonu. U pjesmi se pojavljuju njegovi dugogodišnji prijatelji Buscabulla, s kojima u glazbi dijeli taj melankolični zov karipskog doma.
Tijekom Robertove karijere zamišljena bića, duhovi i ukleti strojevi pojavljuju se u znanstveno-fantastičnim pričama i njegovim vlastitim dočaravanjima. Ove priče su se udomaćile u pripovijestima koje osnažuju zajednicu i solidarnost. Njegove pjesme ‘It’s My Brown Skin’ (2016.) i ‘Please Won’t Please’ (2019.) potvrđuju afirmaciju Latino identiteta, koja se očituje kroz ponavljajuće slike sjajne, smeđe puti, percepciju koja je ukorijenjena koliko u duhovnoj svijesti o otpornosti i zaštiti, toliko i u fizičkom iskustvu.
Lange kaže da na novom albumu “slavi duhove”, prihvaćajući zadovoljstvo i slobodu slijediti ono metafizičko; sjaj se pojavljuje bez riječi u novoj pjesmi ‘Brown Fluorescence’ ukrašenoj minimalnim rasporedom slojevitih, eteričnih, vokalnih petlji. U pjesmi ‘Purple Tones’ pjeva “We grow younger to stay strong”, uz razigrana zvona čeličnih bubnjeva i uživajući u kreativnom vremenskom prostoru sumraka, budnih snova i tranzita, samoraspadajući se nigdje i bilo gdje, ali dodir kose održava zemaljsku vezu s onim tko ste i do čega vam je stalo.
Na jesen se, nadahnut rezultatima pustinje, vratio u Brooklyn. Od dugogodišnjeg prijatelja kupio je električni klavir Rhodes, koji je postao katalizator koji je inicirao nastajanje većine preostalih pjesama na albumu. Nakon vremena provedenog izvan promijenjenog grada, njegove baze tijekom 15 godina, pjesmama ‘Hometown Dream’ i ‘Out the Outside’ bez ispričavanja se raduje novim mjestima i mogućnostima.
“Rješenje nije u bijegu, morate ući unutra” – razmišlja Roberto o razvoju epskog dvostrukog albuma Helado Negro u ovim izvanrednim vremenima. Teški, pulsirajući ritmovi tjeraju pjesmu ‘Aureole’ kroz distopijski krajolik, ali kad govori o beskrajnim psihološkim ograničenjima, bljesne sjajni sjaj beskonačnosti. Ovaj “chiaroscuro” učinak sugerira put koji se ne zaustavlja pod monumentalnim silama i tjeskobama, već obuhvaća temu nepoznatog s otvorenošću, užitkom i rastom.
Foto | Nathan Bajar