Kampiranje sve popularnije
Kamping turizam nastavlja potvrđivati poziciju jednog od najuspješnijeg segmenata hrvatskog turizma. Tako su na razini godine kampovi ostvarili skoro 21,2 milijuna noćenja, što je rast u odnosu na godinu prije od 22 %, ali još značajnije, porast od čak 10 % u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Riječ je o rezultatima koji su nadmašili očekivanja na početku ove godine.
Najveći broj noćenja ostvarile su Istarska, Primorsko-goranska i Zadarska županija, a najveći postotni porast u odnosu na 2019., od čak 24 % više noćenja, ostvarili su kampovi Ličko-senjske županije, što obuhvaća sjeverni dio otoka Paga i ličke kampove sve do Plitvičkih jezera.
”Brojke su ove godine još jednom potvrdile da je kamping, kako u Hrvatskoj, tako i diljem Europe, sve traženiji turistički proizvod. Uz nautiku i obiteljska seoska domaćinstva, kampovi su jedini koji su do kraja listopada premašili rekordne završne rezultate iz 2019. godine. Osim blizine ključnih tržišta i atraktivne prirodne lokacije, jedan od ključnih razloga za takav uspjeh je investicijski val u hrvatskom kampingu u proteklom desetljeću, a koji se nastavio, ponešto usporeno, ali ipak intenzivnije od konkurencije, i tijekom ovih kriznih godina. Hrvatska je jedna od najkonkurentnijih kamping destinacija na Mediteranu, a kada je riječ o kvaliteti kampova, zauzimamo 2. mjesto u Europi, odmah iza Nizozemske. No konkurencija ne miruje i za zadržavanje trenutne pozicije moramo nastaviti investirati i podizati kvalitetu u kampingu, a posebno pratiti nove trendove u kontekstu održivosti i digitalizacije”, izjavio je direktor Kamping udruženja Hrvatske (KUH) Adriano Palman.
”Turizam u EU se nalazi pred velikim investicijskim ciklusom u održivost i digitalizaciju i oni koji neće pratiti investicijski tempo gubit će konkurentsku prednost i tržišnu poziciju. Zato moramo hitno riješiti najveće prepreke investiranja i razvoja u turizmu, a to su manjak radne snage, do kraja neriješeno turističko zemljište, pomorsko dobro kao i veće porezno opterećenje u odnosu na konkurenciju, posebno u kontekstu PDV-a, a paralelno pronaći najbolje načine poticanja investicija u održivost i digitalizaciju”, izjavio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma i predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.