IKEA i Marimekko predstavili kolekciju Bastua
IKEA i Marimekko predstavljaju kolekciju BASTUA, koja je inspirirana nordijskom prirodom, wellnessom i ritualima samonjege. Ograničena kolekcija sastoji se od 26 proizvoda sa živopisnim uzorcima, u rasponu od namještaja, preko stakla, do tekstila. Kolekcija će biti dostupna u robnim kućama IKEA diljem svijeta od ožujka.
Suradnja na BASTUA kolekciji spojila je IKEA znanja o opremanju doma i Marimekkove umjetnosti grafike, sve kako bismo uveličali zadovoljstvo i radost rituala samonjege. Naziv kolekcije BASTUA potekao je od izraza koji se koristi za opisivanje saune u Smålandu, regiji u južnoj Švedskoj gdje je osnovana IKEA. Rituali samonjege i nordijska sauna bili su izvorište kolekcije, a osmišljena je jednako za uživanje uz jezero tijekom toplih ljetnih mjeseci, kao i za opuštanje uz svoje omiljene rituale samonjege nakon dugog dana.
„Suradnja s tvrtkom Marimekko bila je prirodan izbor za tvrtku IKEA budući da smo oboje predani omogućavanju boljeg svakodnevnog života kod kuće, a kolekcijom BASTUA fokusiramo se prije svega na wellness”, kaže Henrik Most, kreativni lider u tvrtki IKEA. „Ova suradnja objedinjuje ljepotu beskrajnih ljeta i jednostavnu estetiku nordijske prirode, sada uklopljene u namještaj i dodatke za dom.”
Kolekcija BASTUA ističe se odvažnim i prekrasnim uzorcima koji odražavaju prirodu i okoliš saune, a ovo je prvi put da Marimekko dizajnira posebne uzorke za suradnju s drugim brendom. Misija Marimekka je osnažiti ljude da budu sretni takvi kakvi jesu i unijeti radost u njihov svakodnevni život uz pomoć odvažnih uzoraka i boja. Jedan od motiva u kolekciji inspiriran je velikim, ukrasnim lišćem rabarbare koja ponekad raste pored zgrada sa saunama u Finskoj, a prikazan je na mnogim novim predmetima, uključujući kultnu torbu FRAKTA.
„Otkrivanje suštine finskih korijena Marimekka i njegove povezanosti s povijesnim porijeklom kulture sauna bio je temeljni dio dizajnerskog putovanja i stvaranja BASTUA uzoraka”, kaže Rebekka Bay, kreativna direktorica u Marimekku. „Marimekko je predan unošenju radosti u svakodnevne živote ljudi svojim odvažnim uzorcima i dizajnom, i uzbuđeni smo što će se to ostvariti i u suradnji s tvrtkom IKEA”, dodaje.
Kolekcija se sastoji od raznih predmeta, od namještaja, stakla i tekstila sa živopisnim uzorcima. Ogrtači, ručnici i kanta za saunu predmeti su koji bi se tradicionalno koristili za uživanje u sauni, dok se ostale može koristiti prije ili nakon rituala saune – bilo da se radi o uživanju u laganom obroku, ležanju na mekanom jastučiću koji doprinosi osjećaju ugode, ili stvaranju mirnije atmosfere sa svijećama BASTUA koja su prožete aromama bazge, rabarbare i slatke vanilije.
Kolekcija BASTUA također se sastoji od predmeta inspiriranih nordijskim dizajnom namještaja. Klasični pomoćni stolić upotpunjen raznovrsnim i koordiniranim pladnjevima te staklenim posuđem omogućuje da svojim svakodnevnim radnjama dodate iskru nordijskog užitka – gdje god odlučite uživati u njima. Tu je „pametna značajka” kolekcije – jer BASTUA poslužavnik savršeno pristaje na vrh pomoćnog stolića. Kolekcija također sadrži klupu koja je osmišljena za trenutke samoće, a nadasve je čvrsta i elegantna.
„Nordijski dizajn namještaja uvijek su karakterizirale čiste linije i jednostavne konstrukcije koje su usredotočene na funkciju”, kaže Mikael Axelsson, dizajner u tvrtki IKEA.
“Pomoćni stol BASTUA moj je pogled na ovo nasljeđe jer je izrađen od brezinog furnira i s visokim rubom koji drži stvari na mjestu.”
Marimekko je finska dizajnerska tvrtka poznata po svojim originalnim uzorcima i jarkim bojama. Portfelj proizvoda tvrtke uključuje visokokvalitetnu odjeću, torbe i dodatke, kao i predmete za uređenje doma, od tekstila do posuđa.
Kada je Marimekko osnovan 1951. godine, njegove ni s čim do tada usporedive tkanine snažnih uzoraka dale su mu snažan i jedinstven identitet. U 2021. godini neto prihod tvrtke iznosio je 152 milijuna eura, a prodaja brendiranih proizvoda diljem svijeta dostigla je vrijednost od 376 milijuna eura. Uz skoro 150 Marimekko trgovina, online trgovina opslužuje kupce u 35 zemalja.