10 načina kako se promovirati na društvenim mrežama

Pokrećete novi posao, imate novi brend ili proizvod?

Evo nekoliko načina kako si pomoći korištenjem društvenih mreža.

Pokretanje novog proizvoda ponekad je najteži dio cijeloga procesa. Propaganda i marketing nakon što je proizvod lansiran na tržište nisu toliko teški kao sam čin početnog pokretanja i uspjeh, odnosno neuspjeh, takvog pothvata koji može obilježiti cijelu marketinšku kampanju.

Ako ste u procesu pokretanja novog proizvoda, posla ili brenda, onda ste na pravom mjestu. Za vas smo odabrali deset taktika uz koje će vam uspjeh biti zagarantiran.

1. Teaseri

Znate li što je teaser? U posljednje je vrijeme to prilično popularna metoda lansiranja novog proizvoda, osobito među glazbenim zvijezdama. Npr. grupa Coldplay je 2014. godine na taj način promovirala svoj novi album. Svoje su fanove zaintrigirali do krajnjih granica dajući im samo mrvice od kojih će se sastojati novi album. Na taj su način fanovi diljem svijeta živjeli u napetosti do samog izlaska albuma, a onda su ga pohrlili kupiti.

Ključ je u tome da svojoj ciljanoj skupini ponudite tek toliko informacija da ih zainteresirate, bez da im zaista odate što zapravo nudite. Također, iskoristite mogućnosti društvenih mreža: pokrenite teaser na, primjerice, Twitteru putem kojeg se vijesti brzo dijele i šire, što svakako ide vama u korist.

2. Hashtagovi

Dosad ste sigurno čuli za hashtagove. Razvili su se na društvenim mrežama poput Instagrama i Twittera kako bi korisnici što brže pronašli svoje istomišljenike te se s njima povezali. Hashtagovima ukalupljujete svoj proizvod te ga približavate potencijalnim kupcima koji će pretraživati društvene mreže upravo se koristeći ovim načinom. Oni su jednostavan način i za dijeljenje, stoga je važno pažljivo ih osmisliti. Trebali bi biti lako pamtljivi i kratki, ali svakako jedinstveni i povezani s vašim proizvodom. Pokušavajte izbjegavati hashtagove koji se sastoje od više riječi ili koji se teško pišu jer bi korisnici mogli pogriješiti pri pisanju i time vaša kampanja pada u vodu.

Iako je korisno svoje teasere ili već lansirani proizvod reklamirati hashtagovima, važno je pripaziti da ne pretjerate. Stručnjaci predlažu da ne stavljate više od tri hashtaga odjednom jer će vam objava djelovati neprofesionalno i natrpano. Ne morate koristiti hashtagove stalno i pod svaku cijenu, već procijenite kada su vam korisni i kada bi mogli biti dobro prihvaćeni.

3. Nagradne igre

Svi vole sudjelovati u nagradnim igrama, a još više vole dobivati u njima. Bilo bi dobro da svako toliko organizirate nagradnu igru na društvenim mrežama jer će se glas vrlo brzo proširiti. Također, pokušajte korisnike navesti da što više dijele vaše objave tako što ćete osigurati više nagrada za one koji ih podijele s prijateljima.

Nagradne igre ne moraju biti komplicirane. Ponekad je dovoljno da korisnici odgovore na lagano pitanje ili čak samo podijele objavu s prijateljima. Koncept nagradne igre svakako ovisi o proizvodu koji nudite, pa stoga u samim začecima vaše marketinške kampanje možete tražiti od korisnika da vam pomognu imenovati novi proizvod. Slične poteze radi i zagrebački zoološki vrt koji nerijetko od svojih Facebook fanova traži da imenuju prinove u vrtu. Nagrada korisniku je, svakako, ime koje životinja nosi, a zoološki vrt dobiva dobar glas širenjem vijesti i komentiranjem objava na Facebooku.

4. Popis „osnivača“

Ljudi jako vole pripadati i biti dijelom nečeg, pogotovo nečeg posebnog i ekskluzivnog. Popis, odnosno grupa, osnivača može biti grupa koja se sastoji osoba koje su pokazale interes za rane, tzv. beta verzije vašeg rada. Zahvalnost im možete pokazati dajući im pristup proizvodu ranije nego ostalima te dijeleći s njima posebne sadržaje koji drugi neće imati priliku vidjeti.

Dakako da neće svi biti zainteresirani za primanje još jednog maila u svoj e-pretinac, ali time ćete zapravo prepoznati prave entuzijaste. Oni će vidjeti kvalitetu vašeg proizvoda i jednako ga entuzijastično dijeliti s prijateljima što će vam svakako pomoći u prepoznavanju brenda.

5. Odbrojavanje

Odbrojavanja su uvijek zabavna jer dižu interes za proizvod te, kako se bliži kraju, tako dolazi do trenutka u kojem su očekivanja na vrhuncu. Odbrojavanjem želimo postići stalnu prisutnost našeg proizvoda. Želimo da ga korisnici društvenih mreža vide i da ih se prisjete kada to najmanje očekuju. Kako biste napravili odbrojavanje, možete ili svakoga dana objaviti novu sliku s preostalim brojem dana do izlaska vašeg proizvoda, ili možete samostalno objavljivati na društvenim mrežama postavljajući linkove na vaš proizvod. Važno je da ste korisnicima stalno u vidnom polju i da vas ne zaborave.

6. Dosljednost

Dosljednost na društvenim mrežama znači da, ako ste jednu sliku podijelili s fanovima na Facebooku, istu trebate podijeliti i na Twitteru. Najbolji primjeri takvog oglašavanja su nove sezone popularnih televizijskih serija. Naime, njihovi menadžeri stalno objavljuju iste slike i koriste isti stil na svim društvenim mrežama. Takvim načinom reklamiranja određeni stilovi i fontovi postanu vezani uz vaš proizvod te će ljude asocirati na vas i izvan društvenih mreža. Također, dosljednost daje određeni pečat vašem stilu koji vam u kasnijem radu može biti velika prednost.

Primjerice, ako se oglašavate na Instagramu, uvijek koristite iste filtere za uređenje slika. Na Facebooku objavljujte uvijek isti tip slika i način pisanja koji se može prenijeti i na Twitter – dakle budite sažeti, ali zadržite svoj osobni stil po kojem ćete biti prepoznatljivi.

7. Prisutnost

Osim što morate biti dosljedni u objavljivanju sadržaja, morate paziti i da objavljujete često, redovito i u pravo vrijeme. Društvene mreže nemaju pravo na godišnji odmor i morate biti spremni na to da u pričuvi imate zalihu objava ako negdje „zapne“. Vaši vas korisnici ne smiju zaboraviti, a kako biste se kvalitetno pripremili za objavljivanje, najbolje je krenuti nešto ranije nego što ste prvotno planirali. Time ćete izbjeći stres te imati zalihu za „crne dane“ kada društvene mreže presuše. Isplanirati možete i uvertiru u nagradnu igru kako biste svoje fanove pravovremeno pripremili za igranje.

Doba dana u kojem objavljujete također ima velik utjecaj na rast vaše mreže korisnika. Primjerice, objave koje se dijele petkom poslijepodne neće vam donijeti mnogo „klikova“ i one su samo gubitak vremena. Potrudite se da objavljujete ujutro kada ljudi čitaju prve vijesti, za vrijeme ručka, nakon posla i jednom prije nego što većina ljudi odlazi spavati. Tako ćete dosegnuti najveći broj korisnika, a posljedično i dijeljenja.

8. Zabavni kvizovi

Svima su nam poznati smiješni, ali opuštajući kvizovi koji nam otkrivaju koja smo Disneyjeva princeza ili koja smo vrsta psa. Ovakve kvizove rješavamo kad nam se baš i ne da raditi ono što moramo, a upravo to možete pretvoriti u svoju prednost. Osmislite kvizove koji imaju veze s vašim proizvodima ili uslugama i, zapamtite, ključno je da budu lagani, zabavni i opuštajući.

Kako biste naveli ljude da rješavaju vaše kvizove i rezultate objavljuju na svojim profilima, morate ih, dakako, dijeliti na društvenim mrežama. Pobrinite se i za to da popratne fotografije imaju veze s vašim proizvodima i stilom kako bi vas korisnici mogli lakše reklamirati svojim prijateljima.

9. Priprema, pozor, akcija!

Mnoge objave ponekad se jednostavno „utope“ u moru postova na društvenim mrežama. Kako biste se istaknuli, pokrenite svojevrsnu akciju. Motivirajte svoje fanove da se pokrenu i podsjetite ih da promjena kreće od njih samih. Natjerajte ih da požele besplatne stvari koje im nudite, a koje nisu zapravo ništa veliko i skupocjeno, već nešto poput naljepnice, a zatim će time, svjesno ili ne, širiti glas prijateljima.

10. Uključite se u razgovor

Kako vaša popularnost bude rasla, rasti će i broj komentara ispod vaših objava. Uključite se u raspravu i odgovarajte na dobre, ali i loše komentare. Komunicirajte s onima koji komuniciraju s vama. Time se približavate svojoj ciljanoj publici i oni vas počinju doživljavati mnogo osobnije te vam postaju vjerniji nego nekom drugom brendu koji nema tako prisan odnos sa svojim fanovima.

Promatrajte što se događa na društvenim mrežama te komentirajte to u objavi i pratite kako se razvija rasprava u komentarima. Time ćete povećati svoju vidljivost, a možda baš vaša objava bude najviše puta podijeljena toga dana. Obilježavajte velike datume poput Božića ili Valentinova, ali i one koje su važni za vaš proizvod. Ovisno o tome što promovirate, obilježite Dan planeta Zemlje ili Međunarodni dan mačaka. Svijet je vaša pozornica.