Riblji specijaliteti “Pepefiš” nastali iz ljubavi i gušta
Živko Dražin iz Kaštel Kambelovca proizvodi iznimne riblje specijalitete u staklenci, pod nazivom ‘Pepefiš’, odnosno, kako ih on naziva – Dalmacijom u staklenci.
Još u djetinjstvu Živko je razvio ljubav prema moru i ribolovu. Budući da su on i njegov brat blizanac izgubili oca u ranoj dobi, bili su prisiljeni brzo naučiti kako loviti ribu i kako ju prodavati. Zato bi, kada bi uhvatili nešto ribe, odlazili na tržnicu ne bi li je prodali i zaradili novac za osnovne potrepštine za kuću.
Iako je Živka uvijek privlačilo more, radio je u tvornici. Za to vrijeme svaki slobodan trenutak provodio bi otisnut na moru loveći ribu.
”Ne može nitko platiti taj osjećaj slobode. Voziš se, pa klapa motor, ti spavaš, pa te ljulja. I da ne uhvatiš nešto za prodaju, nešto će biti za ručak, večeru. To mi fali danas, da idem na more, da spavam i da mi motor klapa kraj glave”, ispričao je Živko.
Ljubav prema ribarenju i vremenu provedenom na moru, bila je toliko snažna da se odlučio baciti u poduzetništvo i ljuljuškanje valova upotpuniti poduzetničkim vodama.
”Tu sam proveo cijeli život. Ne bih ga mijenjao ni za što. Sve što sam dobio, dobio sam od mora. Znate kako kažu – život uzme, more vrati”, poručuje Živko.
Sada tržištu nudi proizvod koji je spoj tradicionalnih načina pripreme ribe s modernim gastronomskim trendovima. Njegov ‘Pepefiš’ uključuje slatko-kisele papričice punjene filetima slanih inćuna pripremljenima po originalnom receptu koji je zaštićen patentom. Zatim, tu je i temeljac za Anin crni rižoto napravljen kako bi svakome omogućio da na jednostavan i brz način kod kuće napravi jelo dostojno najkvalitetnijeg dalmatinskog restorana u samo nekoliko minuta. Treća varijanta ‘Pepefiša’ je salata od hobotnice s maslinama i kaparima.
Kako je tekao Živkov put od djetinjstva do stavljanja svojih delikatesnih morskih proizvoda na police trgovina SPAR Hrvatska? Otac je njemu i bratu blizancu u nasljeđe ostavio polje sa stablima maslina, trešanja, vinograde. Živku poljoprivreda nikada nije bila posebno draga, a kada je jednoga dana došao ubrati plodove, otkrio je da da je to već netko učinio. To je bio prijelomni trenutak u kojemu je shvatio da mu je laknulo i da poljoprivreda nije ono čime bi se htio baviti. Srce ga je vuklo na more gdje bi lovio ribu sa svojim bratom blizancem.
Novac zarađen od prodaje ribe ulagao je u pogon za proizvodnju koji se nalazi pokraj njegove kuće. Otvaranjem pogona započeo je svoju poslovnu avanturu. Ideja za prvi proizvod došla je sasvim spontano. Prijatelj mu je dao papričice, a on ih je potom napunio inćunima. Prijatelji koji su to probali, bili su oduševljeni i tako je Živko pomalo počeo lokalnom tržištu nuditi svoj proizvod. Tijekom pandemije dosjetio se da bi mogao pripremiti riblje proizvode u staklenci i tako olakšati ljudima pripremu jela, kao na primjer, rižota.
‘Pepefiš’ su ručno izrađeni proizvodi od najkvalitetnijih sirovina koje se obrađuju u skladu s višestoljetnom mediteranskom kulinarskom tradicijom. Spori procesi soljenja i mariniranja koji ovim proizvodima daju izvoran i prepoznatljiv okus zadržani su pod svaku cijenu. ‘Pepefiš’ slatko-kisele papričice punjene filetima slanih inćuna jedinstven su proizvod na tržištu, pripremaju se po originalnom receptu koji je zaštićen patentom. Idealne su kao predjelo, a u Dalmaciji ih najradije serviraju uz tvrdi sir i domaći kruh. Temeljac za Anin crni rižoto napravljen je kako bi omogućio da se na jednostavan i brz način kod kuće napravi fino mediteransko jelo. Salata od hobotnice s maslinama i kaparima omiljen je mediteranski specijalitet koji mnogi jedu samo na godišnjem odmoru, a sada je dostupan u svako doba godine.
”Ne idem za tim da ću zaraditi. Radim to iz ljubavi i iz gušta. To ljudi valjda osjete i primijete. Prvo nam je cilj da ljudi budu zadovoljni s okusom”, kaže Živko. Najveća motivacija mu je, ističe, proizvod iza kojeg može stati čistog obraza te ga je zato i prijavio u projekt ‘Startaj Hrvatska’.
”Uzbuđen sam što će ljudi reći. Do sada se svidjelo svima koji su probali. Nadam se da će se i SPAR-ovim kupcima svidjeti. Dao sam u ovo cijelog sebe. Nadam se da će ljudi to prepoznati”.