Umjetna inteligencija planira nezaboravna putovanja

Nove tehnologije već pomažu putnicima da pronađu iskustva prilagođena njihovim potrebama, a 2025. dolaze inovacije koje će turistima pomoći da zadovolje potrebe u pogledu odredišta koja žele posjetiti.

Dvije trećine putnika (66 %) koristit će tehnologije za donošenje informiranih odluka i pronalaženje autentičnih iskustava, i to ne samo u pogledu lokacija koje će posjetiti, nego i radi pozitivnih doprinosa za vlastiti razvoj. Alati koji se temelje na umjetnoj inteligenciji, kao što je AI TripPlanner Booking.com-a, imat će ključnu ulogu u oblikovanju takvih putovanja jer je 41 % putnika zainteresirano za korištenje umjetne inteligencije za organiziranje putovanja, što otvara vrata za planove puta koji potiču dublje, pozitivnije povezivanje s mjestima i zajednicama.

Putnici će također biti odgovorniji u pogledu načina na koji koriste tehnologije. Gotovo polovina (44 %) putnika neće označavati lokacije na društvenim mrežama tijekom posjeta manje poznatim odredištima kako bi ona ostala manje razvikana i kako bi se izbjeglo poticanje dolaska velikog broja instaturista. Međutim, za 47 % pripadnika generacije Z i 44 % milenijalaca koji bi promislili o tome hoće li posjetiti određeno odredište ako ne mogu označiti njegovu lokaciju, tehnologije će imati važnu ulogu i u pronalaženju alternativa koje se mogu dijeliti bez osjećaja krivnje zbog preopterećivanja uobičajenih žarišnih mjesta, dok se 67 % putnika nada da će koristiti tehnologije za pronalaženje područja s manje gužve, a njih 23 % već koristi aplikacije za takve potrebe u stvarnom vremenu.

Neurodivergentni putnici, koji drugačije razmišljaju i obrađuju informacije, svoje će često nevidljive potrebe staviti u središte pozornosti, koristeći nove tehnologije i tehnologije u razvoju kako bi revolucionirali način na koji doživljavaju svijet u 2025. Sve je veći naglasak na potrebi za manje konvencionalnim i inkluzivnijim pristupima iskustvima putovanja koji bolje odgovaraju neuro-atipičnim potrebama: gotovo polovina (49 %) onih koji se smatraju neurodivergentnima imala je negativno iskustvo tijekom putovanja zbog svoje neurodivergencije, dok njih 50 % smatra da su im mogućnosti putovanja zbog toga ograničene.

Mnogi putnici željeli bi da tehnologija ima veću ulogu u njihovu putovanju te da pomaže u smanjenju njihove tjeskobe ili tjeskobe njihovih suputnika. Dvije trećine putnika (66 %) zainteresirano je za alate temeljene na umjetnoj inteligenciji koji bi pružali ažurne informacije o putovanjima, izvještaje o kašnjenjima i prijedloge o tišim, manje prometnim mjestima u zračnim lukama i hotelima. Senzorne sobe u zračnim lukama, hotelima i na drugim lokacijama želi 68 % putnika, dok 74 % putnika želi više opcija „blokiranja buke” tijekom putovanja.

Naime, poziv na napredak u 2025. više je nego očit s obzirom da 69 % putnika podržava inicijative ili programe na razini cijele industrije kojima bi se omogućilo jednostavno dijeljenje njihovih potreba i preferencija s aviokompanijama i pružateljima usluga smještaja, čime bi se osigurala bliža veza između putnika, platformi i operatera.

Kako bi razumio kako ljudi planiraju promijeniti status quo, Booking.com je naručio istraživanje provedeno među više od 27 000 putnika u 33 zemlje i teritorija kako bi predstavio devet predviđanja za putovanja, a koje otkriva da će 2025. biti godina koja će otvoriti vrata novim načinima doživljavanja svijeta zahvaljujući milenijalcima koji promišljaju o novim iskustvima u zračnim lukama i boomerima željnima uzbuđenja.

foto by Pavel Danilyuk