Nestvarno: Hrvati će radije prošetati, nego gledati sapunice ili surfati
Građani Hrvatske preferiraju tradicionalne načine komunikacije sa svojim osobnim prijateljima, s njima se radije viđaju uživo ili razgovaraju telefonom.
Aktivnosti na Facebooku, Viberu, Twitteru, WhatsAppu te sličnim mrežama i platformama samo su nadopuna izravne komunikacije – pokazali su rezultati MediaNetovog istraživanja.
Prema istraživanju što ga je MediaNet proveo telefonskom anketom na reprezentativnom uzorku od tisuću dvadeset osam građana starih 18 i više godina, aktivnost kojom se najradije bave u slobodno vrijeme jesu sport i rekreacija.
Agencija za mjerenje učinaka komunikacije i istraživanja MediaNet istražila je i kojim se hobijima građani Hrvatske bave, te kako najradije provode svoje slobodno vrijeme. Većina ispitanika (15,64 %) odgovorila je kako se u slobodno vrijeme najradije bavi nekim sportom ili rekreacijom, u što spadaju nogomet, odbojka, košarka, plivanje, trčanje, planinarenje, joga, pilates, ples.
Odmah poslije toga, 11 % ispitanika izjavljuje kako u slobodno vrijeme najradije nešto čita. Slijede oni koji preferiraju šetnje i boravak u prirodi (8,6 %), pa tek onda oni koji najradije sjede pred televizorom i gledaju sport, filmove, serije, sapunice, ali i prijenos sjednice Sabora (7,33 %). Gotovo jednak broj ispitanika (7,32 %) preferira vrtlarenje, rad oko kuće, bavljenje životinjama i slično.
Kuhanje, čišćenje, pranje, rad po kući i kućanski poslovi u slobodno vrijeme okupiraju 6,94 % ispitanika, dok kavu, izlaske i kupovinu prakticira njih 6,55 %. U rezultatima istraživanja, ispitanici navode i čuvanje djece i unuka (5,18 %), druženje s prijateljima (4,59 %), odmaranje i spavanje, pecanje i ribolov, vožnja biciklom i druženje s obitelji. Od ostalih aktivnosti navode se enigmatika, šah, crtanje, slikanje, izrada maketa, izrada lutki, odlazak u lov.
Zanimljivo je kako svega osam ispitanika navodi kako u slobodno vrijeme igra igrice ili se bavi svojim mobitelom, a samo njih pet provodi vrijeme uz računalo, internet i Facebook. Od 1.028 ispitanika, samo dvoje ispitanika navodi kako svoje slobodno vrijeme provodi uživajući u vjeri, odnosno odlazeći u crkvu.
Kako građani Hrvatske komuniciraju s prijateljima?
Rezultati MediaNetovog istraživanja pokazuju kako 38 % ispitanika sa svojim prijateljima komunicira jednom dnevno ili svaki drugi dan osobno, izravnim putem, dok 33 % to čini jednom do dva puta tjedno, 15 % nekoliko puta dnevno, a 11 % jedan do tri puta mjesečno.
Telefonom svakodnevno komunicira 45 % ispitanika, 23 % to čini jednom do dva puta tjedno, a 21 % nekoliko puta dnevno. Komunikacija putem društvenih mreža, čini se, ipak nije preferirani način kad se radi o komunikaciji s osobnim prijateljima.
Facebook je najčešće korišteni oblik komunikacije nakon osobnog i telefonskog kontakta. Ispitanici su odgovorili (21%) kako preko Facebooka komuniciraju i do nekoliko puta dnevno, a 15 % to čini jednom dnevno ili svaki drugi dan. Twitterom se koristi 30 % ispitanika, 29 % to čini jednom u dva mjeseca ili rjeđe, dok samo 1 % ispitanika dnevno komunicira putem te društvene mreže.
U komunikaciji s osobnim prijateljima, 14 % ispitanika nekoliko puta dnevno upotrebljava Viber, 23 % to čini jednom u dva mjeseca ili rjeđe, a 7 % jednom dnevno ili svaki drugi dan. Nekoliko puta dnevno koristi se i WhatsApp. To čini 14,4 % ispitanika, 18 % to radi jednom u dva mjeseca ili rjeđe, a 9 % ispitanika jednom dnevno ili svaki drugi dan.
S druge strane, čak 43 % ispitanika ne komunicira putem Facebooka, 69 % ne vrši komunikaciju putem Twittera, 53 % ne koristi Viber, a 55 % se ne služi aplikacijom WhatsApp u komunikaciji s osobnim prijateljima.
Sudeći prema rezultatima MediaNetovog istraživanja, hrvatski su građani aktivan, druželjubiv te prirodi i sportu orijentiran narod. Radije će izaći iz kuće i prošetati, nego sjesti pred ekran i gledati sapunice ili pretraživati internet.
MediaNetovo istraživanje je pokazalo kako građani Hrvatske preferiraju izravan način komunikacije s osobnim prijateljima više nego telefonski ili preko društvenih mreža.