Radila ih je za sebe, pa za prijatelje, a onda su ih otkrile majke, sportaši, vegetarijanci…
Nakon dvije i pol godine ručne proizvodnje, First in the Raw, hrvatski brend energetskih pločica od suhog voća i orašastih plodova, pokrenuo je ovih dana svoju prvu mini-proizvodnu liniju u Rijeci.
Almond & Fig, Hazelnut & Plum, Walnut & Apple, Very Sour Cherry, Pear Pleasure i Pumpkin Head – nazivi su šest pločica iz First in the Raw čiju recepturu je razvio Leo Tvrtković, dok je poslovnu ideju oko samog proizvoda osmislila Alenka Tvrtković, poduhvat kojim se je sa Zavoda za zapošljavanje otisnula u poduzetničke vode.
Alenka Tvrtković / Foto Marija GašparovićOna je svoj životni stil s predznakom stalnog kretanja kao rekreativna sportašica i bivši dugogodišnji turistički vodič po Aziji, Bliskom Istoku i Mediteranu – pretočila u strast izrade zdravih obroka pri ruci.
Energetska pločica First in the Raw, zdravi je i ukusan međuobrok koji sadrži 200 kalorija, a zadovoljava dio dnevnih potreba (oko 10 posto) za kalorijskom vrijednošću hrane. Idealne su za one trenutke kada se nema vremena za pripremu kvalitetnog obroka – na poslu, u školi, na fakultetu, za vrijeme boravka u prirodi te na putovanjima. Pločice su ispunjene vitalizirajućom kakvoćom suhog voća i orašastih plodova iz Hrvatske i Slovenije, dok je njihova aroma prožeta datuljama i grožđicama iz Irana i Tunisa s kreativnim dodirom anisa, klinčića, đumbira, lavande i kardamoma.
Pored rafiniranog i sadržajnog okusa, First in the Raw sirove pločice idealne su kod astenije i slabokrvnosti, kod oslabljenog imuniteta i stresa, kod povećane potrebe za psihofizičkom izdržljivošću i budnošću, a podržavaju i rast kod djece i mladih.
Potražnja za proizvodom u Hrvatskoj nadrasla je kapacitete manufakturne izrade, te je First in the Raw tijekom 2017. investirao u automatizaciju proizvodnje, a potom i u cjeloviti rebranding. Strateški i kreativni koncept rebrandinga potpisuje Tatjana Bartaković, dizajn nove ambalaže Helikopterdesign (Slovenija), dok je brend-fotografije slikala Maja Danica Pečanić, a fotografije proizvoda Marija Gašparović.
Alenka Tvrtković razvila je First in the Raw iz osobne potrebe prilikom rekreativnog bavljenja plivanjem, trčanjem, raftingom i kayakom. Prve verzije proizvoda konzumirali su prijatelji da bi se nakon pozitivnih reakcija odlučila nastupiti na akcijama „Kupujte Hrvatsko“, Hrvatske gospodarske komore, zahvaljujući kojem je počeo razvoj distribucijske mreže diljem Hrvatske.
„Nakon 10 godina rada kao turistički vodič po zemljama Azije, Bliskog Istoka i Mediterana, odlučila sam promijeniti posao. Jedno sam vrijeme bila nezaposlena, shvativši u tom trenutku da iskustvo svojeg aktivnog stila života mogu pretočiti i u vlastiti biznis. Kvalitetne prehrambene navike usadili su mi još roditelji koji su nama djeci kao međuobrok servirali sušeno voće i orašaste plodove iz vrta umjesto slatkiša. Zbog stalnih boravaka u prirodi i bavljenja sportom, sama sam radila energetske pločice koje su hvalili prijatelji te sam se ohrabrila prezentirati ih na akcijama „Kupujmo Hrvatsko“ 2015. godine, kada je First in the Raw naišao na veliki interes.
Potaknuta time, pokrenula sam manualnu proizvodnju energetskih pločica čija kvaliteta ih je doslovno sama prodavala. Naime, poznato je da orašasti plodovi sadrže sve za optimalnu funkciju moždanih stanica i vrlo su učinkoviti kod intelektualnih napora, dok je sušeno voće izvor ugljikohidrata i vlakana kao glavnih nutrijenata. Iako je riječ o šećerima te dijabetičari na tu namirnicu gledaju podozrivo, ovdje se radi većinom o fruktozi koja utječe na drugačiji metabolički proces bez aktivacije inzulina, a samim time niti ne povisuje razinu glukoze u krvi.
U suradnji s nutricionisticom Karlom Ferk, izbalansirali smo hranjive sastojke naših proizvoda. Bila sam ugodno iznenađena raznolikošću grupa ljudi koje su do sada prepoznale energetske pločice First in the Raw – počevši od majki s malom djecom, studenata, rekreativnih i profesionalnih sportaša, vegetarijanaca, sirovojedaca, nekonzumenata glutena, osoba na redukcijskim dijetama i onima koje naprosto paze na konzumaciju hrane s kvalitetnim predznakom“ – istaknula je Tvrtković.