Glazba nekad i sad: Znate li koje su riječi najčešće u stihovima pjesama?
Glazba selfie generacije ocrtava samousredotočenost i materijalizam u usporedbi s glazbom prije 20 godina.
Najčešća riječ u stihovima danas je „ja“, 43 % češća nego 1998. kada je „ti“ bila najpopularnija riječ u pjesmama.
Istraživanje daje uvid u evoluciju glazbe u zadnja dva desetljeća. Od Spice Girls do Little Mixa, od Eltona Johna do Eda Sheerana i od Jamiroquaija do Stormzyja, Mastercard je istraživao koji glazbeni stihovi odražavaju glavne interese generacije Z. Rezultati su nastali usporedbom popularne glazbe iz 1998. i hitova za 2017./2018., a analizirano je 73.000 riječi iz 200 pjesama.
Pjesme danas imaju 20 % više optimističnog i radosnog vokabulara, a riječ „ljubav“ se koristi 117 % više u odnosu na 1998. Ne samo da smo sretniji i usredotočeniji na ljubav, nego pjesme uključuju više riječi i veći raspon vokabulara u pjesmama.
Možda kao rezultat usredotočenosti generacije Z na same sebe i na komunikaciju u digitalnom svijetu, seks je – uz pad od 69 % – značajno manje popularna tema u glazbi nego 1998. Istovremeno, kako vanjski izgled dobiva na važnosti u stvarnom životu, tako popularnost povezanih riječi raste i u pjesmama, i to za 116 %, pa je „ljepota“ doživjela rast od nevjerojatnih 2.300 %. Utjecaj društvenih mreža i celebrity kulture potvrđuje i pojavu tema poput zdrave prerane i vježbanja u stihovima – riječ „zdravlje“ je 55 % popularnije nego 2018.. a „tijelo“ čak 428 %.
Generacija Z odrasta uz pristup globalno poznatim brendovima što je vidljivo i iz stihova popularnih pjesama. Riječ „brend“ se koristi 180 % više nego 1998., a razni brendovi su spomenuti 345 % češće. Tako DJ Khaled pjeva „Put that booty on that Gucci belt”, a Little Mix tvrdi „They call me Lamborghini.”