Kinolektira: Ovaj kultni eksperimentalni triler snimljen je prije 20 godina
U nedjelju, 25. ožujka u 19 sati u sklopu programa Kinolektira koji na veliko platno kina Europa donosi svevremenska ostvarenja iz antologije filmske umjetnosti (filmove koje ste pogledali prije mnogo godina ili čak desetljeća, neke koje su vas pratili kroz život i kojima se uvijek nanovo vraćate, a možda i neke koje još niste vidjeli i to vam je neugodno priznati) povodom 20. obljetnice otkako je snimljen, kultni eksperimentalni triler i jedan od najuspješnijih njemačkih filmova svih vremena ‘Trči, Lola, trči’ (1998.) redatelja Toma Tykwera s Frankom Potente i Moritzom Bleibtreuom u glavnim ulogama. Prije projekcije filmski kritičar Boško Picula napravit će kratki uvod u film.
Ovaj kultni film inspiriran teorijom kaosa istražuje alternativne i paralelne vremenske linije, a pamtimo ga po spoju visokog modernizma i popularne kulture u kojem su izmiješane različite tehnike i mediji. Romantična priča o ljubavnicima u opasnosti ispričana je u maniri videoigre odnosno glazbenog spota, na vizualno senzacionalan način izmjenjujući animaciju i žive snimke. ‘Trči, Lola, trči’ smješten je na vrhuncu rave pokreta kada je milijun ljudi pohodilo Love Parade, a brzi, techno ritam jedno je od glavnih stilskih obilježja filma.
Lola dobije telefonski poziv od svojeg dečka Mannija koji je slučajno ostavio torbu sa 100 000 njemačkih maraka na metro-stranici, da bi je zatim ukrao beskućnik. Manni mora dostaviti novac svojem šefu, narkodileru. Ako ne ispuni rečeno, najvjerojatnije će ga ubiti. Njegov očajnički plan da se izbavi iz očajničke situacije je da opljačka banku. Lolin je plan da nekako, bilo kako, od bogatog oca bankara nabavi novac u dvadeset minuta i spasi Mannija; a da bi to postigla mora trčati. Lolino trčanje kroz berlinske ulice gledamo u tri različite, podjednako vizualne impresivne filmske verzije, svaki put s drugačijim ishodom kao posljedicom nijansiranih sitnih slučajnosti.
Tykwerov film oslanja se na ‘Rašomona’, no za razliku od Kurosawe, ne nudi istu priču različito ispričanu iz perspektive različitih likova, nego su različite inačice iste priče posljedica slobodnog odabira, ali i objektivnih okolnosti – Lolini pokušaji da spasi Mannija ovise o slučajnostima koje su u svakoj inačici priče drugačije postavljene. Među brojnim priznanjima koja je ovaj frenetični triler o crvenokosoj Loli nanizao, ističu se nagrada publike na Sundanceu i sedam Njemačkih filmskih nagrada, a bio je nominiran i za Zlatnog lava na venecijanskoj Mostri i Europsku filmsku nagradu za najbolji film.