Turisti o destinacijama na koje putuju najviše saznaju na internetu, smještaj najčešće rezerviraju online

Kao glavni izvor informacija o destinacijama na koje putuju, čak 90 % građana Hrvatske navodi internet. To se prvenstveno odnosi na domaće online sadržaje te specijalizirane aplikacije i stranice kao što je npr. TripAdvisor.

Drugi izvori informacija su prijatelji i rodbina, koje ističe 41 % ispitanika, a nakon njih turističke agencije (12 %). Ispitanici u dobnoj skupini od 50 do 55 godina nešto manje koriste internet kao izvor informiranja o putovanju (82 %) pa se u nešto većoj mjeri informiraju kod turističkih agencija (16 %).

Glavni faktor u odabiru destinacije su troškovi (77 %), a nakon toga preporuka prijatelja i obitelji (51 %). Također, važni faktori su udaljenost do destinacije (38 %), online recenzije (31 %), sigurnost destinacije (26 %) te lokalna ponuda (26 %).

Kao najvažnije karakteristike destinacije ispitanici ističu troškove smještaja (61 %), omjer cijene i kvalitete (59 %), klimatske uvjete (39 %), troškove prijevoza (39 %), dobru prometnu povezanost (37 %), raznovrsnu kulturnu i gastronomsku ponudu (36 %), ponudu događanja (24 %), noćni život (19 %) i mogućnosti za shopping (17 %).

Kada je riječ o rezervaciji smještaja, najuobičajeniji način je online rezervacija preko specijaliziranih stranica za booking ili stranica putničkih agencija (40 %), a zatim izravni kontakt putem telefona ili maila (31 %). Otprilike četvrtina ispitanika (26 %) rezervira smještaj putem stranice pružatelja smještaja, dok 13 % ispitanika uopće ne treba rezervaciju. Tek 10 % ispitanika rezervira smještaj telefonski ili putem maila kod turističkog agenta, dok samo 8 % to čini u uredu turističke agencije. Prema istraživanju, najmanje je onih (4 %) koji prvo dolaze na destinaciju, a tek onda traže smještaj.

Online rezervacije češće su među visokoobrazovanima (53 %), onima iz Dalmacije (62 %), Istre, Primorja i Gorskog kotara (58 %) te onima s mjesečnim prihodima iznad 9.000 kn (65 %) i 12.000 kn (45 %).

Online istraživanje MasterIndex provela je kompanija Mastercard u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta, na uzorku od 1.027 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.